lördag 21 juli 2012

Marknad

Just kommit hem från marknaden. Bilar överallt, som vanligt, och människor förstås. Det är som sagt årets händelse i bygden.

Det är utan tvekan den kallaste marknaden jag varit med om, men jag var förberedd med tre lager kläder.

Efter att ha stått en lång stund i en nästan oändlig kö till bankomaten så var plånboken påfylld och shoppingen började.

Jag gillar all provsmakning bäst och påverkad av en viss hungerkänsla så fylldes kassarna med ätbara ting. Det blev ostar, kvannemarmelad, älgörtsdricka mm. Sorseliansk pesto hamnade i mina ägor också, sån som serverades vid nobelmiddagen.

Nu tänker jag slå mig till ro med en kopp kaffe (!) och kaffeost innan det är dags för en brakmiddag. Efter den här helgen blir det väl till att leva på Storstädarteet (detoxte) som jag köpte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar