söndag 6 maj 2012

Manifestation och Le bon palais

Det har varit en händelserik dag med seminarium, manifestation, lite shopping och nattklubbsbesök.

Gick till en nattklubb som jag inte varit på som heter Le bon palais. Innan vi kom dit hade vi gått världens omväg för det låg inte riktigt där jag trodde, så låg det bara ett par kvarter från hotellet, men då vet jag det till nästa gång.

När vi kom dit och jag frågade vakten om det gick bra att ta sig in med rullstol sa han det skulle gå bra för det fanns hiss. Vad han inte nämnde var att man även behövde forcera ett par trappsteg för att komma sig till baren, så två vakter fick lyfta 150 kg permobil och mig. Sen var det två trappsteg till dansgolvet också, men det fick vara den här gången.

Klientelet på stället var alldeles lämpligt, vanligt folk i blandade åldrar. Tänker nog gå dit fler gånger, och då kanske de hittat åt rampen som försvunnit...

En inte alltför sen kväll, eftersom det blir upp tidigt när vi ska flyga tillbaka imorgon.

Publicerat först på söndag morgon. Telefonen gillar inte hotellets nätverk.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar