söndag 7 oktober 2012

Bästa lördagen

Hade en så bra dag igår! Bara trevligheter. Det började i och för sig redan på fredag kväll med middag hos Malin, Jonas och Edit. Ett tips är att ugnsbaka rödbetor och vitlöksklyftor på en bädd av grovsalt. Mycket gott.

Sen började med lördagen med lunch med Nathalie och lille Elias på Costas, vidare till fika med Jenny, för att avsluta med middag och utgång med Jossan och Maria. En ren nöjesdag.

Till middagen skulle jag ordna förrätt och planen var räkbakelse från Coop, men när jag kom dit fanns det bara en kvar. Istället föreslog charkuteristen krabba. Jag såg lite frågande ut och undrade hur i all världen man skulle göra med den. "Ungefär som med kräftor", blev svaret. Med det spindelliknande djuret kom jag hem till Jossan, som fick stå för dissektionen. Med viss tveksamhet grep vi tag i varsin bit krabba och bände och fann att den var helt okej.

Resten av kvällen dansade vi oss sjöblöta på Allstar. Jag körde hem helt varm inombords delvis av värmen från dansgolvet, men mest varm av lyckokänslan över att ha så underbara vänner.

Härliga Nathalie.

Lilla Elias var helt ointresserad av
att vara med på bild.
Men han fastnade till slut, lilla sötisen.
 
Så roligt att hinna träffa Jenny.
Det var ett tag sen sist.
 
 
Rödbetor på grovsaltbädd. En höjdare.
Krabba. Inte heller så dumt. Lite mer pilligt bara.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar