söndag 29 januari 2012

Bland gamla smyckesgömmor

Hittade örhänget nedan bland en del gamla smycken. När jag flyttat runt så har jag gjort mig av med de flesta gamla smycken allt eftersom jag gjort flyttrensningar, men några gamla godingar har fått följa med. Dessa ripsmycken var mycket trendiga i Tärnaby/Hemavan för snart 20 år sen, tror jag det är. Handgjorda av någon som jag inte kommer ihåg namnet på. Kanske nån som vet? Dessutom hade man ofta bara ett örhänge för de köptes styckevis och ansågs ganska dyra (drygt nån 100-lapp tror jag). Jag har bara ett örhänge, och så ett halsband och plötsligt känns de helt rätt i tiden igen. Handgjorda och personliga, som smycken gärna får vara nu. De åker på igen helt enkelt!

2 kommentarer:

  1. Tja bruden.Såna har jag med,det är Arna Rydberg som gjort dom.Hon är gift med Tomas som var lärare på skytte när du gick högstadiet.
    Kramen Harriet

    SvaraRadera
  2. Tack, för klargörandet. Jag funderade på vem det var.

    SvaraRadera