söndag 25 oktober 2015

För mycket

Jag har en tendens att vilja mycket. För det mesta snurrar det fullt med ideer i huvudet om än det ena än det andra. Dessutom har hag svårt att säga nej eller inse att jag har mina begränsningar, och många saker känns helt nödvändiga. Men det kan bli för mycket. Det har jag fått erfara den senaste tiden. 

Snarare så har jag ganska länge känt att det är mycket, men tryckt det åt sidan, eftersom det inte har funnits utrymme för annat, har jag tyckt. 

För ett par månader sedan insåg jag dock att jag faktiskt på riktigt måste dra ner på tempot. Kroppen sa nej på flera olika sätt som inte gick att trycka åt sidan. 

Jag är fortfarande i en fas då jag ska försöka handskas med ett annat tempo samt finna vad det tempot är och det tillståndet egentligen innebär rent praktiskt, så att jag inte plötsligt är tillbaka i gamla vanor igen. Det är svårt att bryta vanor. Jag måste också byta inställning till mitt sätt att se på saker och ting. Jag måste omvärdera en del områden och ännu har jag inte omvärderat klart. 

På ett sätt är det spännande att se var jag hamnar till slut, men det är också en inte enkel process som tar på krafterna både fysiskt och psykiskt. 

Livet har många vägar man kan välja på och ibland är det svårt att välja, kanske mest för att man inte vet var vägen kommer att leda. Jag har varit en sån person som haft en bestämd uppfattning om vilken väg jag ska ta och var den ska leda, men ju äldre jag blir desto mindre vet jag om var jag är på väg. 

Det här var väl ett otroligt flummigt inlägg? Kanske visar i vilket tillstånd jag befinner mig just nu. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar